
Značajne izmjene za djelatnost TRGOVINE - primjena od oktobra 2025. godine
Najvažnije značajke Pravilnika o uslovima minimalane tehničke opremljenosti poslovnih prostorija za obavljanje trgovine i trgovinskih usluga
Novi pravilnik objavljen je u Službenim novinama FBIH 28/25 od 16.04.2025. godine a početak primjene je 16.10.2025. godine odnosno krajnji rok do kada su trgovci u FBIH obavezi da usklade svoje poslovanje.Nova pravila dobrim dijelom manje upućenog ostavljaju u dilemi kako i na koji način postupiti u procesu konsolidacije poslovanja. Ono što je zasigurno da privrednici imaju za obavezu uskladiti poslovanje i u praksi provesti izmjene.
Najveći dio izmjena odnosi se na trgovinu na malo i govori o uslovima minimalne tehničke opremljenosti poslovnih prostorija. Prema novim pravilima trgovci su dužni na poslovnim prostorijama istaknuti vrstu trgovinskog objekta i firmu pod kojom su registrovani. Nadalje, pored navedenog obavezno je istaknuti radno vrijeme kako redovno/radni dan tako i za dane vikenda, praznike. Isticanje se odnosi i na trgovce koji prodaju obavljaju i izvan trgovina.
Pažnja je posvećena i organizaciji polica i stolova unutar objekata gdje razmak između istih ne smije bit manji od 1,2m kako bi se omogućilo neometano kretanje kupaca. Već u praksi primječujemo da večina trgovaca ima na sebi odječu sa znakom kompanije i svoje ime što sada postaje novim Pravilnikom obaveza svog osoblja koje ima dodir sa kupcima. Novi Pravilnik precizira uslove trgovine na veliko koja se može obavljati u skladištima i stovarištima, putem ambulantne prodaje i kroz trgovinu u tranzitu.
Iako je u praksi prepoznatljiva i često korišten oblik, trgovina u tranzitu je novina koju tretira Pravilnik. Da bi privrednik obavljao trgovinu u tranziti bez prethodnog skladištenja poštujući sva pravila i uslove, treba da obezbjedi administrativne prostorije za poslovanje, sanitarne prostorije i komunikacionu opremu. Nije zgoreg pomenuti da trgovina u tranzitu ima ograničenja i neka izuzeća, te trgovina u tranzitu nije dozvoljena za opasne materije i kemikalije, vojnu opremu i oružje, opasne farmaceutske proizvode i sl.
NOvi pravilnik donosi i olakšavajuću okolnost po kojoj privrednici ne moraju prilikom registracije kompanije da dokazuju da ispunjavaju tehničke uslove poslovanja nego je omogućeno da isto izjave na ovjerenoj izjavi u kojoj je navedeno da su ispunjeni zakonski propisi. U slučaju potrebe istinitost navoda se provjerava u inspekcijskom nadzoru.
Mali osvrt na Novi pravilnik i interesantne činjenice o istom, definitivno korisno poznavati osnovne promjene a i ponoviti gradivo/utvrditi večinu uslova koji se nisu mjenjali, trgovcima i onima koji se bave trgovinskim uslugama, svakako od značaja. objava 05.06.2025 broj:5