slika
Intervju za Poslovne novine - Agencija ABBA d.o.o.
Amer Balić, izvršni direktor kompanije ABBA d.o.o. Sarajevo: Naš najznačajniji projekat u 2025. je razvoj vlastite poslovne aplikacije ap.abba
Savremeno knjigovodstvo danas se sve više kreće ka digitalizaciji i savjetodavnoj ulozi, jer više nije dovoljno samo "voditi knjige“, nego je potrebno razumjeti biznis klijenata, upozoriti ih na rizike, pomoći im da rastu.

U kompaniji ABBA d.o.o. Sarajevo, osnovanoj 2014. godine, koja se bavi računovodstvom, knjigovodstvom i poreznim savjetovanjem, odavno su spremni za tu ulogu, koju veoma profesionalno i uz visok kvalitet usluga provode u praksi.

Prema riječima Amera Balića, izvršnog direktora ABBA d.o.o. Sarajevo, raduje ih da od osnivanja bilježe konstantan rast poslovanja i širenje mreže klijenata iz različitih sektora.

„Tako je bilo i u 2024. godini kada smo ostvarili pozitivan poslovni rezultat, te solidan rast prihoda (+14 %) i izuzetan rast neto dobiti (+72 %) u odnosu na 2023. godinu.

U prvih šest mjeseci 2025. godine dostigli smo obim prometa kojeg smo imali u kompletnoj 2024. godini. Vođeni vizijom da postanemo sinonim za pouzadnog partnera u pružanju finansijskih usluga, odlučujemo da užurbano počnemo sa ulaganjem u digitalizaciju i proizvodnju vlastitih inovativnih finansijskih proizvoda“, istaknuo je Balić.
Na koji vlastiti inovativni finansijski proizvod ste najponosniji?

„Najznačajniji projekat koji smo realizovali u 2025. godini je razvoj vlastite poslovne aplikacije ap.abba. To je bio strateški cilj koji smo dugo planirali, a sada klijentima omogućavamo da putem mobilnih telefona ili računara u svakom trenutku imaju uvid u svoje potraživanja, dugovanja i bilans uspjeha – brzo, jednostavno i tačno. Time smo napravili veliki iskorak ka modernom, digitalno orijentisanom knjigovodstvu.“

Šta aplikacija ap.abba omogućava klijentima?

„Aplikacija je dostupna za mobilne telefone i desktop računare, a njen glavni cilj je da klijentima koji nemaju interno implementiran ERP sistem, omogući potpun, jednostavan i brz uvid u vlastito finansijsko stanje.

Kroz ap.abba, korisnici mogu: pratiti potraživanja i dugovanja, pregledati bilans uspjeha za bilo koji vremenski period – mjesečno, kvartalno ili od početka godine do datuma koji sami definišu, zatim analizirati trendove i donositi brže poslovne odluke na osnovu konkretnih podataka.

Ova aplikacija je razvijena interno, u saradnji s domaćim IT stručnjacima i predstavlja veliki iskorak ka digitalnoj transformaciji računovodstvenih uslugakoje pružamo.“

Da li već imate povratne informacije klijenata koji koriste aplikaciju ap.abba?

„Da, povratne informacije klijenata su izuzetno pozitivne, posebno među kompanijama koje žele veću kontrolu nad svojim poslovanjem, bez čekanja na klasične mjesečne izvještaje.

U suštini, naši projekti nisu fokusirani samo na nas, već su usmjereni na olakšavanje poslovanja klijenata. Vjerujemo da je knjigovodstvo budućnosti ono koje je dostupno, digitalno i savjetodavno i to je pravac u kojem idemo.“

Kombinacija akademske izvrsnosti i praktičnih znanja uvijek je bila dobitna kombinacija u poslovanju. Kakav je Vaš tim?

„Naš tim je izuzetno posvećen i sinhronizovan, što nam omogućava da budemo fleksibilni, brzo reagujemo i održavamo visok nivo profesionalizma u svakom segmentu rada.

Tim ABBA d.o.o. čine četiri visokoobrazovana i stručna profesionalca, koji su osnova našeg uspjeha i kvaliteta usluga koje pružamo. Jedan član je doktor ekonomskih nauka, što nam omogućava visokoprofilirano razumijevanje ekonomskih i finansijskih procesa na najvišem nivou. Druga dva naša člana su knjigovođe sa licencom certificiranog računovođe, koji imaju dugogodišnje iskustvo u računovodstvu i poreznom sistemu BiH.

Upravo zbog stručnosti i predanosti naših zaposlenih, naši klijenti imaju povjerenje da su njihovi finansijski poslovi u sigurnim rukama, a mi kontinuirano težimo da to povjerenje opravdamo.“

Da li ste ostvarili sve poslovne ciljeve koje ste planirali?

„Možemo reći da smo u velikoj mjeri ostvarili sve poslovne ciljeve, koje smo postavili za prethodni period, a u nekim segmentima smo ih čak i premašili.

Najveći fokus nam je bio na unapređenju kvaliteta usluga, jačanju odnosa s postojećim klijentima i digitalnoj transformaciji našeg poslovanja i u sva tri segmenta bilježimo vrlo konkretne rezultate.“

Osim digitalizacije, na čemu se još zasnivate strategiju poslovanja i politiku kvaliteta?

„Da, digitalizacija jeste ključni dio naše strategije – koristimo moderne knjigovodstvene softvere i omogućavamo online dostavu dokumentacije, što značajno olakšava saradnju, posebno kod klijenata koji nisu iz Sarajeva.

Naša strategija poslovanja se zasniva na individualnom pristupu klijentima, visokim standardima kvaliteta i primjeni savremene tehnologije u poslovanju. Klijenti kod nas ne dobijaju samo vođenje knjiga – mi smo im savjetnik, partner i podrška. Pratimo specifične potrebe svakog sektora, jer znamo da knjigovodstvo za softversku firmu, nije isto kao za građevinsku kompaniju.

Naša politika kvaliteta počiva na četiri ključna principa: tačnost, ažurnost, povjerljivost i stalno unapređenje. Svi izvještaji i zakonske prijave se predaju u roku, bez izuzetaka. Interno redovno provodimo kontrole i obuke, kako bismo ostali u toku s novim zakonima i propisima. Pored toga, zaštita podataka klijenata nam je izuzetno važna – trudimo se da primjenjujemo visoke standarde privatnosti i IT sigurnosti.“

Šta vas izdvaja od konkurencije?

„Prije svega – stručnost i stabilnost tima. Naši zaposleni su visokomotivisani, edukovani i imaju iskustvo u radu sa firmama iz različitih industrija. Drugi faktor je povjerenje koje smo izgradili kod klijenata. Preko 80% novih klijenata dolazi putem preporuka, što nam je najbolji dokaz kvaliteta rada.

Također, velika prednost je naša fleksibilnost – dostupni smo kad god je potrebno, bez "radnog vremena po šablonu". Klijenti znaju da mogu računati na nas, čak i kada iskrsnu neplanirane situacije.

Takođe, posebno nas izdvaja sposobnost da se prilagodimo različitim industrijama. Naši klijenti dolaze iz sektora softvera, građevine, farmacije i usluga – i svakom od njih pristupamo individualno, uz razumijevanje specifičnih potreba i propisa koji se odnose na njihovu djelatnost.

Na kraju, vjerujemo u dugoročno partnerstvo. Ne želimo biti samo knjigovođa koji predaje prijave i obračunava PDV – želimo biti partner koji razumije biznis klijenta, prati njegov rast i pomaže mu da donese pametne finansijske odluke.

Sve ove vrijednosti – povjerenje, tačnost, stručnost, fleksibilnost, prilagodljivost i partnerski odnos – utkane su u naš svakodnevni rad i čine suštinu onoga što ABBA d.o.o. predstavlja.“

Kakvi su Vaši poslovni planovi i očekivanja do kraja tekuće, kao i u narednoj 2026. godini?

„U budućnosti planiramo dodatno proširenje tima, uvođenje napredne analitike i usmjeravanje ka uslugama finansijskog savjetovanja za mikro i mala preduzeća.

Do kraja tekuće godine planiramo dalje usavršavanje aplikacije ap.abbai uvođenje dodatnih funkcionalnosti – poput automatskog generisanja mjesečnih izvještaja, grafikona i integraciju s e-mail obavještenjima.

Planiramo i uvođenje novih komunikacijskih kanala – Viber za klijente, kako bismo bili što dostupniji i efikasniji u svakodnevnoj saradnji. Također, planiramo organizaciju prvih edukativnih i besplatnih seminara za klijente.

U 2026. godini planiramo nova zapošljavanja i veći angažman na saradnji sa klijentima izvan Sarajeva, te uvođenje naprednih konsultantskih usluga strateškog finansijskog savjetovanja. Osim toga, pripremamo dokumentaciju i procedure za pokretanje procesa certifikacije prema ISO 9001 standardu.

Naš cilj ostaje isti – da budemo više od knjigovođe. Želimo biti partner, koji klijentima donosi sigurnost, preglednost i podršku u svakom koraku njihovog poslovanja. Radimo na tome da znanje, tehnologija i ljudska posvećenost ostanu temelj našeg rasta.“objava 15.10.2025 broj:6
slika
Značajne izmjene za djelatnost TRGOVINE - primjena od oktobra 2025. godine
Najvažnije značajke Pravilnika o uslovima minimalane tehničke opremljenosti poslovnih prostorija za obavljanje trgovine i trgovinskih usluga
Novi pravilnik objavljen je u Službenim novinama FBIH 28/25 od 16.04.2025. godine a početak primjene je 16.10.2025. godine odnosno krajnji rok do kada su trgovci u FBIH obavezi da usklade svoje poslovanje.

Nova pravila dobrim dijelom manje upućenog ostavljaju u dilemi kako i na koji način postupiti u procesu konsolidacije poslovanja. Ono što je zasigurno da privrednici imaju za obavezu uskladiti poslovanje i u praksi provesti izmjene.

Najveći dio izmjena odnosi se na trgovinu na malo i govori o uslovima minimalne tehničke opremljenosti poslovnih prostorija. Prema novim pravilima trgovci su dužni na poslovnim prostorijama istaknuti vrstu trgovinskog objekta i firmu pod kojom su registrovani. Nadalje, pored navedenog obavezno je istaknuti radno vrijeme kako redovno/radni dan tako i za dane vikenda, praznike. Isticanje se odnosi i na trgovce koji prodaju obavljaju i izvan trgovina.

Pažnja je posvećena i organizaciji polica i stolova unutar objekata gdje razmak između istih ne smije bit manji od 1,2m kako bi se omogućilo neometano kretanje kupaca. Već u praksi primječujemo da večina trgovaca ima na sebi odječu sa znakom kompanije i svoje ime što sada postaje novim Pravilnikom obaveza svog osoblja koje ima dodir sa kupcima. Novi Pravilnik precizira uslove trgovine na veliko koja se može obavljati u skladištima i stovarištima, putem ambulantne prodaje i kroz trgovinu u tranzitu.

Iako je u praksi prepoznatljiva i često korišten oblik, trgovina u tranzitu je novina koju tretira Pravilnik. Da bi privrednik obavljao trgovinu u tranziti bez prethodnog skladištenja poštujući sva pravila i uslove, treba da obezbjedi administrativne prostorije za poslovanje, sanitarne prostorije i komunikacionu opremu. Nije zgoreg pomenuti da trgovina u tranzitu ima ograničenja i neka izuzeća, te trgovina u tranzitu nije dozvoljena za opasne materije i kemikalije, vojnu opremu i oružje, opasne farmaceutske proizvode i sl.

NOvi pravilnik donosi i olakšavajuću okolnost po kojoj privrednici ne moraju prilikom registracije kompanije da dokazuju da ispunjavaju tehničke uslove poslovanja nego je omogućeno da isto izjave na ovjerenoj izjavi u kojoj je navedeno da su ispunjeni zakonski propisi. U slučaju potrebe istinitost navoda se provjerava u inspekcijskom nadzoru.

Mali osvrt na Novi pravilnik i interesantne činjenice o istom, definitivno korisno poznavati osnovne promjene a i ponoviti gradivo/utvrditi večinu uslova koji se nisu mjenjali, trgovcima i onima koji se bave trgovinskim uslugama, svakako od značaja. objava 05.06.2025 broj:5
slika
Javni poziv za podršku privredi Kantona Sarajevo u 2025. godini
Ministarstvo privrede Kantona Sarajevo objavilo je prvih pet javnih poziva za 2025. godinu, s ciljem jačanja konkurentnosti domaćih preduzeća, poticanja inovacija i otvaranja novih radnih mjesta.
Ministarstvo privrede Kantona Sarajevo objavilo je prvih pet javnih poziva za 2025. godinu, s ciljem jačanja konkurentnosti domaćih preduzeća, poticanja inovacija i otvaranja novih radnih mjesta.

Godišnji plan podsticajnih mjera Ministartstva privrede KS preuzmi na ovom linku www.abba.ba/public/dokumenti/abba00005.pdf

Ovi pozivi nude konkretne oblike finansijske i institucionalne podrške u ključnim segmentima razvoja:

Poticaj razvoja ženskog poduzetništva
✅ Podrška ženama u biznisu kroz grant sredstva
Detalji i prijava
Refundiranje troškova tehnološke modernizacije, uvođenja/obnavljanja standarda kvaliteta i digitalizacije poslovanja
✅ Povrat dijela ulaganja u unapređenje proizvodnih i digitalnih kapaciteta
Detalji i prijava
Poticaj za nova ulaganja u tehnološku modernizaciju i primjenu standarda kvaliteta
✅ Direktna ulaganja u savremenu opremu i standardizaciju procesa
Detalji i prijava
Poticaj za ulaganja novoosnovanih poslovnih subjekata (2024. i 2025. godina)
✅ Finansijska podrška mladim firmama u ranoj fazi poslovanja
Detalji i prijava
Javni poziv za izbor banaka za plasman kreditnih sredstava uz subvencionisanu kamatnu stopu
✅ Olakšan pristup povoljnim kreditima za privredne subjekte
Detalji i prijava
Rokovi i detaljni kriteriji dostupni su na: www.poticajimpks.ba

Iskoristite priliku da unaprijedite svoje poslovanje uz podršku Kantona Sarajevo!
Za dodatne informacije ili pomoć pri apliciranju, slobodno nas kontaktirajte.objava 23.05.2025 broj:4
slika
Zakon o unutrašnjoj trgovini - Izazovi u praksi
Novi Zakon o unutrašnjoj trgovini donosi nova pravila i pojačan inspekcijski nadzor
Nakon usvajanja i stupanja na snagu novog Zakona o unutrašnjoj trgovini FBiH, pred privredne subjekte stavljene su brojne nove obaveze, ograničenja i pravila postupanja. Iako je o zakonu bilo mnogo riječi krajem prošle godine, važno je naglasiti da se njegova primjena dodatno razvija – kroz nove inspekcijske fokuse, izmjene podzakonskih akata i ažurirane nadzorne procedure.

Ključne novosti koje vrijedi znati:
Tržišna inspekcija sada koristi nove „ček-liste“ za nadzor, u skladu s pravilima propisanim novim zakonom.

Od subjekata se očekava bolja pripremljenost i usklađenost, jer će kontrole biti sveobuhvatnije i detaljnije.

Najavljene su i nove izmjene provedbenih propisa, među kojima su:

Pravilnik o minimalnim tehničkim i drugim uvjetima za obavljanje djelatnosti trgovine

Pravilnik o trgovačkim knjigama (TK)

Pravilnik o klasifikaciji prodavnica


Agencija ABBA d.o.o. svojim klijentima pruža ažurnu podršku u praćenju i primjeni novih zakonskih propisa.
Za sva pitanja vezana za Zakon o unutrašnjoj trgovini – kontaktirajte nas!

objava 18.05.2025 broj:3
slika
Zbirna stopa doprinosa smanjena s 41,5% na 36%
Smanjenje doprinosa nakon 16 godina: Nova zakonska rješenja na snazi od 1. jula
Nakon više od decenije bez promjena, Federacija Bosne i Hercegovine konačno je napravila značajan iskorak u fiskalnom rasterećenju privrede. Dana 8. maja 2025. godine stupio je na snagu Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o doprinosima FBiH, objavljen u Službenim novinama FBiH, a primjena novih propisa počinje od 1. jula 2025. godine.

Ovo zakonsko rješenje donosi prvo smanjenje zbirne stope doprinosa nakon 16 godina, i predstavlja početak šireg seta fiskalnih mjera koje Vlada Federacije BiH planira provesti s ciljem unapređenja poslovnog ambijenta i rasterećenja rada.

Ključne novosti:
Zbirna stopa doprinosa smanjena je s 41,5% na 36%, što predstavlja ukupno smanjenje od 5,5%.

Stopa doprinosa za PIO (penzijsko i invalidsko osiguranje) na teret poslodavca smanjuje se za 3,5%.

Stopa doprinosa za zdravstveno osiguranje na teret poslodavca smanjuje se za 2%.

Uvodi se nova osnovica za obračun doprinosa za radnike zaposlene na nepuno radno vrijeme, čime se dodatno redefinira obračunski okvir.

Ove promjene predstavljaju značajno administrativno i finansijsko olakšanje za poslodavce u FBiH, te se očekuju pozitivni efekti na zapošljavanje, konkurentnost i formalizaciju rada.

Predstavnici nadležnih institucija i stručnjaci će sve detalje tumačiti u okviru online seminara koji se održava ovih dana, s ciljem dodatnog pojašnjenja primjene zakonskih izmjena.

Agencija ABBA d.o.o. stoji na raspolaganju svim klijentima za tumačenje novih propisa i prilagođavanje poslovanja novim pravilima od 1. jula 2025. godine.

Za dodatna pitanja ili savjet, slobodno nas kontaktirajte.objava 18.05.2025 broj:2
slika
Certifikat bonitetne izvrsnosti AA+
Agencija ABBA d.o.o. pouzdan partner - Certifikat bonitetne izvrsnosti AA+
Certifikat bonitetne izvrsnosti – AA+
Agencija ABBA d.o.o. ponosni je dobitnik certifikata bonitetne izvrsnosti s ocjenom AA+, koji dodjeljuje CompanyWall business.

Ova prestižna ocjena potvrđuje da naše poslovanje odlikuju stabilnost, pouzdanost i visoki profesionalni standardi. Certifikat bonitetne izvrsnosti dodjeljuje se isključivo kompanijama koje u potpunosti ispunjavaju stroge kriterije, uključujući uredno plaćanje, kreditnu sposobnost, nisku razinu zaduženosti i dugoročnu profitabilnost.

Bonitetna ocjena AA+ potvrda je da saradnja s Agencijom ABBA d.o.o. nije rizična te da predstavljamo pouzdanog i odgovornog poslovnog partnera. Ovaj certifikat dodatno učvršćuje povjerenje naših klijenata, dobavljača i saradnika, a ujedno je i snažan signal budućim partnerima o kvaliteti našeg poslovanja.objava 18.05.2025 broj:1